ghid

Care sunt alimentele ce ne ajuta cu adevarat in Postul Pastelui?

       Asociatia pentru Protectia Consumatorilor a demonstrat ca majoritatea produselor de post din comert contin o cantitate mare de E-uri si chimicale.

Postul trebuie sa ne ajute nu doar sufletul, ci si trupul. Un post cu alimente sanatoase ajuta la eliminarea reziduurilor toxice din organism, fiind ca un reset pentru corp, minte si suflet.

            De ce sa oferim in postul Pastelui organismului nostru alimente cu risc cancerigen pline de polifosfati, monoglutamati si alte chimicale care sunt adaugate pentru a inlocui materia prima a respectivelor produse si care ne induc gustul placut si asemanator produselor „curate” si de calitate, ducand la esec ideea de purificare chiar si prin denumirea lor: pateu vegetal, crenvurşti vegetali si cascaval.

            Va prezentam, asadar, cateva alimente care nu doar ca va vor ajuta in postul Pastelui, ci sunt benefice organismului slabit dupa iarna, precum si cateva idei de meniuri pentru a trece cu usurinta peste obstacolele culinare din post:

            Fasolea alba – este bogata in antioxidanti si contine cantitati importante de molibden implicat in procesul de detoxifiere. Fasolea alba este o sursa importanta de fibre si proteine, are un indice glicemic scazut, ajuta la reglarea depozitelor de grasime din organism, contine magneziu, un mineral esential pentru mentinerea unei stari optime de sanatate, acid folic si fier.

            Ce putem pregati in post din fasole alba? Meniul este destul de variat, de la celebrul bors cu fasole mancat rece cu ceapa verde, la fasole batuta cu usturoi din plin, salata de fasole cu ceapa, ajungem la iubita mancarica de fasole prajita cu muraturi si mamaliguta calda.

            Fasolea verde – reglează glicemia, ţinand astfel de foame. Sunt specialisti care sustin ca fasolea verde ar putea contribui la impiedicarea aparitiei cancerului, cu precadere celor de pancreas, de colon, de san si de prostata.

            Ce gatim din fasole verde? O putem pune in borsuri de legume, o putem face salata cu ceapa si maioneza de post (facuta din pufuleti sau cartofi fierti) sau o putem face prajita cu usturoi si mamaliga.

            Cartofii – conțin amidon, vitamina C, acid folic, calciu, magneziu, fier, fibre, proteine și mult potasiu, daca nu-i gatim prajindu-i aduc beneficii precum: reglarea tranzitului intestinal, stoparea dezvoltarii tumorilor, mentinerea oaselor sanatoase si reglarea tensiunii arteriale.

            Puteti sa mancati bors de cartofi cu sfecla rosie, cartofi prajiti, copti in coaja, pregatiti natur, cu mix de legume sau poate ii preferati piure.

            Spanacul – contine vitamina A, vitamina C, vitamina K, acid folic, fier, calciu, potasiu, magneziu, vitaminele B6 și E. Includerea spanacului in dieta zilnica aduce numeroase beneficii organismului – protejeaza ochii, reduce stresul oxidativ si tensiunea arteriala, fiind indicat in multe afectiuni comune.

            Spanacul poate fi mancat crud in salate,  gatit cu orez, leurda, usturoi sau poate fi adaugat in ciorbe.

            Stevia – la fel ca si spanacul, aceasta foate fi mancata cruda in salate cu leurda sau gatita in combinatii cu orez, usturoi, cartofi, ciorbe. Frunzele de stevie au o multime de proprietati terapeutice si beneficii, asa ca ar fi pacat sa nu o introducem in alimentatia noastra.

            Stevia are un continut bogat in vitamine si minerale, printre care: vitamina C, vitamina A, vitamina E, vitamina K, potasiu, magneziu, calciu si zinc. De asemenea, aceasta este bogata si in fibre, asa ca este un aliment pretios in special pentru adeptii unei diete vegetariene sau in post.

            Urzicile – sunt plante medicinale benefice pentru organism datorită conținutului ridicat de vitamina A, B2, C, K si saruri minerale, le puteti adauga ca verdeata in bors, facuta sote cu ceapa si usturoi sau in pilafuri.

            Orezul – este abundent în carbohidrati, ajuta la funcționarea normala a creierului. Vitaminele, mineralele si componentele organice gasite în orez intensifica activitatea metabolică a tuturor organelor, ceea ce duce la cresterea nivelului de energie.

            Puteti sa gatiti pilafuri cu spanac, stevie, ciuperci si amestecuri de legume, puteti sa-l folositi pentru a va face umplutura de sarmale de post sau pentru ardei umpluti.

            Ciupercile – conțin fibre, vitaminele B1, B2; B3, B5, B6, B9, cupru, fier, magneziu, fosfor, potasiu, seleniu și zinc. Le puteti face sote cu usturoi si mamaliguta, folosi in supa crema de ciuperci, adauga la umplutura pentru sarmale/ardei umpluti sau sa le puneti in orez.

            Desigur ca mai sunt ridichile, varza, morcovii, telina, pastarnacul, ardeii, mazarea, lintea, nautul, verdeturile precum: loboda, mararul, patrunjelul, leusteanul si multe altele pe care natura ni le ofera la pachet cu multiple beneficii pentru a  ne ajuta sa gatim o mancare delicioasa si sanatoasa de post.

            Daca va este dor sa ungeti o felie de paine cu unt, nu folositi margarina, aceasta este plina de grasimi hidrogenate, folositi pasta de avocado si creati un mic-dejun delicios.

Nu uitati sa mancati, pe parcursul postului,  nuci si seminte: migdalele, fisticul, nucile pecan, semintele de dovleac, semintele de floarea soarelui, alunele de padure si semintele de in sunt bogate intr-o multitudine de nutrienti. O singura portie de nuci si seminte contine o doza mare de vitamine, minerale si grasimi, toate avand proprietati benefice pentru starea generala de sanatate a organismului.

            Daca vi se face pofta de dulce puteti sa va faceti compoturi din diferite fructe sau sa mancati fructele crude ca atare, puteti face clatite, tarte de mere, negrese, alte prajituri sau dulciuri de post.

            Chiar daca este cel mai lung si mai aspru post din tot anul, postul Pastelui vine in ajutor celor ce doresc sa tina tot postul sau partial cu verdeturile si legumele proaspete de primavara.

Nona Curalariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole
Sponsor
Sponsor
Reclama ta aici
Continuă să te informezi

Destinații asemănătoare

Vacanta in Antalya – Ghid de calatorie 

Daca nu ai ajuns inca pe litoralul turcesc, vara aceasta este momentul ideal pentru o vacanta in Antalya. Aici vei gasi atat plaje linistite potrivite daca mergi cu cei mici,

Kusadasi, Turcia – Ghid de calarorie

Kusadasi este una dintre cele mai importante stațiuni din Turcia și atrage anual sute de mii de turiști! Stațiunea păstrează o atmosferă exotică, iar litoralul

AllEscort