Ghidul mamei ocupate pentru a ramane in forma!

A fi mama este greu, nu exista nicio indoiala in acest sens. Este singurul loc de munca 24/7 cu norma intreaga, fara weekend, pauze de vacanta sau chiar concedii de boala. Fie ca esti o mama care lucreaza sau mama acasa, ziua ta este probabil intotdeauna agitata.

De la a-ti duce copiii la scoala si a-i ajuta cu temele, la a face treburi in gospodarie, de multe ori te simti coplesita si fara timp liber. Avand in vedere acest program strans, este aproape imposibil sa gasesti suficient timp pentru a te concentra asupra sanatatii si starii tale fizice.

Din fericire, exista modalitati de a ramane in forma in ciuda acestui stil de viata nebun. Iata cateva sfaturi pentru a te ajuta:

1. Trezeste-te si straluceste

La fel ca orice alta mama, deja detesti sa te trezesti devreme in fiecare dimineata pentru a-ti duce copiii la școala. Dar gandeste-te, daca te trezesti cu doar o ora mai devreme decat de obicei, vei avea tot acest timp sa te concentrezi asupra ta fara distrageri.

Incepe ziua cu o alergare scurta dimineata devreme, jogging sau un antrenament. Dupa ce iti trezesti corpul, rasfata-te cu un mic dejun sanatos si nutritiv pentru a te mentine energizata pentru restul zilei.

2. Prepararea mesei

Desi este foarte tentant si convenabil sa treci pe la restaurant pentru a lua pranzul, acesta poate avea un impact devastator asupra sanatatii tale.

Mancarea rapida de la fast food este adesea plina cu grasimi saturate si zaharuri procesate, ceea ce iti va creste riscul pentru o multitudine de boli si te va ingrasa.

In afara de asta, nu vrei ca si copiii tai sa invete aceasta „cultura de fast-food”. Dedica cateva ore in fiecare saptamana pentru a pregati mese bogate in nutrienti pe care le poti lua la munca.

Aminteste-ti, copiii copiaza comportamentul si este crucial sa ii inveti beneficiile unei diete bine echilibrate.

3. Antrenament acasa

Un motiv obisnuit pentru care o multime de mame ocupate renunta la programul lor de fitness este ca cea mai apropiata sala de gimnastica este prea departe. La inceput, esti motivata si entuziasmata, astfel incat nu-ti pasa cat de lung este drumul. Cateva saptamani mai tarziu, insa, te-ai saturat sa conduci o ora in fiecare zi doar pentru a te antrena.

Recent, din ce in ce mai multe programe de fitness online sunt disponibile in fiecare zi. Unele sunt scumpe si supravegheate de instructori de renume, iar altele sunt gratis, deci exista un program pentru toata lumea.

De asemenea, poti investi in echipamente, cum ar fi benzile de alergat, mingea medicinala sau ganterele. Aceste echipamente devin din ce in ce mai compacte si mai ușor de depozitat, asa ca nu vor fi prea complicate.

4. Implica-i pe copii

Unul dintre cele mai grele lucruri legate de exercitiile fizice ca mama, mai ales daca ai copii mici, este controlul. Stim cu totii ca copiii asteapta intotdeauna o oportunitate de a face tot felul de nazbatii si ce oportunitate mai buna decat atunci cand mama este ocupata cu antrenamentele.

Totusi, daca iti incluzi copiii in rutina de exercitii, ei se vor distra cu tine. Poti chiar sa o faceti mai atragatoare pentru ei adaugand provocari. De exemplu, daca participa la program o saptamana intreaga, primesc un mic cadou.

Din pacate, statisticile recente arata ca unul din cinci copii este obez. Deci, atunci cand iti implici copiii in programul tau de fitness si ii inveti obiceiuri alimentare sanatoase, le protejezi atat sanatatea lor, cat si a ta.

5. Inspira-te

Platformele de socializare fac parte din viata noastra de zi cu zi. Pentru a folosi bine timpul petrecut navigand, poti urmari mamicile care si-au inceput deja calatoria de fitness.

In loc sa incepi de la zero, poti invata multe din experientele lor si poti afla noi  trucuri pe care le-au descoperit pe parcurs.

Nu cadea in capcana auto-dezamagirii, doar pentru ca esti putin in urma nu inseamna ca esti un eșec. Toata lumea trebuie sa inceapa de undeva.

S-ar putea sa simti ca lupti singura in aceasta batalie, dar adevarul este ca nu esti. Majoritatea mamelor se lupta constant sa gaseasca un echilibru intre responsabilitatile lor fata de familie si conditia fizica.

Un lucru minunat despre femei este ca se construiesc reciproc. Aduna-ti prietenii, familia sau chiar alte mame de la scoala copiilor si formeaza un mic grup de fitness.

Mergeti la plimbari, inscrieti-va la cursuri de yoga online impreuna. Vei realiza ca lucrul cu un grup este mai distractiv si timpul trece mult mai repede decat atunci cand esti singura.

De asemenea, va puteti stabili obiective si va puteti sustine reciproc; sprijinul din partea celorlalti face o mare diferenta. Acest grup de sprijin iti va oferi adesea impulsul de care ai nevoie atunci cand aveti chef sa o lasi balta.

A ramane in forma nu este niciodata usor, daramite sa ramai in forma in timp ce ai grija de copiii tai. Cu mai multa gestionare a timpului si putina creativitate, vei obtine corpul dorit si iti vei inspira si copiii sa ramana sanatosi.

0 Shares:
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea, de asemenea, ca