ghid

Imunitate – Sfaturi pentru a iti spori imunitatea in mod natural

Imunitatea ta este un sistem de aparare impresionant impotriva unei game de agenti patogeni care pot provoca orice, de la boli usoare la boli care pun viata in pericol. Din pacate, nu exista nicio pilula magica care sa stimuleze instantaneu acest sistem remarcabil. Cu toate acestea, exista multe modificari ale stilului de viata pe care le poti face astazi pentru a iti imbunatati imunitatea si starea generala de sanatate.

1. Invata sa te relaxezi

Un pic de stres poate fi sanatos pentru a te ajuta sa faci lucrurile, dar prea mult stres poate fi foarte daunator corpului. Cercetarile moderne au legat stresul de mai multe afectiuni, cum ar fi depresia, bolile de inima si ulcerele de stomac.

Recent, aceasta a fost, de asemenea, legata de o incidenta crescuta a infectiilor, deoarece provoaca o perturbare a sistemului imunitar. Cercetatorii au descoperit ca cei cu stres cronic sunt mai predispusi sa se imbolnaveasca decat altii.

Asadar, data viitoare cand te afli sub presiune, incearca sa te detensionezi prin yoga sau meditatie. Daca te simti coplesit, s-ar putea sa vrei sa cauti ajutor profesional pentru a invata metode mai bune de a face fata.

2. Mananca bine

Dieta ta este o parte esentiala a sanatatii tale. Nu numai ca a manca bine te protejeaza de multe boli legate de stilul de viata, cum ar fi diabetul, dar iti va intari si sistemul imunitar si te va ajuta sa lupti impotriva infectiilor.

Incepe sa incorporezi fructele si legumele in dieta ta, deoarece acestea sunt o sursa excelenta de vitamine si antioxidanti, care ajuta la reducerea inflamatiei si la combaterea infectiilor.

De asemenea, utilizeaza surse sanatoase de grasime, cum ar fi uleiul de masline, care este bogat in Omega-3 si s-a dovedit, de asemenea, ca are actiuni antiinflamatorii.

3. Redu alimentele nesanatoase

Aceasta ar putea parea evidenta, dar nu poate fi accentuata suficient. O dieta plina de grasimi saturate, alimente procesate, carbohidrati rafinati amestecati cu un aport ridicat de zahar este o reteta pentru dezastru.

Iti creste riscul de aparitie a multor afectiuni, cum ar fi diabetul, hipertensiunea, bolile de inima si obezitatea, care iti scad imunitatea si te lasa susceptibil la infectii.

Un studiu a constatat ca 9,8% dintre adultii obezi care au primit vaccinul impotriva gripei vor dezvolta gripa, spre deosebire de doar 5,1% dintre adultii cu greutate sanatoasa.

Așadar, data viitoare cand doresti mancarea nedorita, incearca sa te convingi sa alegi alternative sanatoase si delicioase si asta va da roade pe termen lung.

4. Alearga pentru o viata sanatoasa

Daca citesti beneficiile exercitiilor fizice, cu siguranta le vei introduce in rutina zilnica. Tot ce ai nevoie este de 30 de minute pe zi pentru a debloca o multitudine de beneficii pentru sanatate.

Fie ca este vorba de mers pe jos, jogging sau antrenament de forta, orice forma de exercitiu iti va promova sanatatea generala si, prin urmare, iti va ajuta corpul sa lupte impotriva infectiilor.

Cu toate acestea, nu te lasa dus de val, deoarece prea mult exercitiu poate deveni un factor de stres si iti poate suprima imunitatea. Consulta intotdeauna medicul inainte de a incepe un program de antrenament pentru a te asigura ca se potriveste nivelului tau de sanatate si stare fizica.

5. Dormi

Puterea somnului este destul de subestimata in lumea noastra moderna. Privarea de somn si consumul de cafea sunt din pacate considerate normale de majoritatea oamenilor din zilele noastre datorita locurilor de munca din ce in ce mai solicitante.

Cu toate acestea, lipsa somnului poate avea un impact mare asupra sanatatii. Un studiu a legat duratele mai scurte de somn cu susceptibilitatea crescuta la raceala obisnuita.

Adultii au nevoie de aproximativ 7-8 ore de somn pe zi, adolescentii si copiii necesitand mai multe ore in functie de varsta lor.

Pentru a adormi mai usor, poti incerca sa te trezesti si sa dormi la aproximativ aceleasi ore in fiecare zi. De asemenea, ar trebui sa incerci sa asculti muzica relaxanta inainte de a merge la culcare si sa iti limitezi timpul de ecran inainte de culcare.

6. Protectia vitaminelor

Multi oameni au deficiente de vitamine fara sa fie constienti de aceasta. Cu toate acestea, unele deficiente precum cea a vitaminei D au fost legate de un risc crescut de infectii.

Ia in considerare cresterea aportului de alimente bogate in vitamina D, cum ar fi ficatul de vita, galbenusul de ou si lapte. De asemenea, poti incerca sa  cresti expunerea la lumina soarelui (cu masura).

Daca banuiesti ca esti deficitar in vitamina D, poti efectua un simplu test de sange pentru a masura nivelul de vitamina D. Odata ce obtii rezultatele, te poti consulta cu medicul despre suplimentele si doza adecvata a acestora.

Deci, iata cativa pasi simpli pe care ii poti face astazi pentru a iti spori imunitatea. Desigur, este mai usor de spus decat de facut, dar investitia in sanatatea ta este intotdeauna o idee buna.

Indiferent cat de mult ai avea grija de sanatatea ta, infectiile din cand in cand sunt inevitabile.

Nu iti fa griji, acest lucru este absolut normal; cheia este sa-i oferi corpului tau multa odihna pentru a-i permite recuperarea.

Aminteste-ti intotdeauna: sanatatea ta este cea mai valoroasa posesie. Din fericire, fiecare mic pas pe care il faci catre un stil de viata mai sanatos da roade si te ajuta sa te simti mai bine si mai puternic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole
Sponsor
Sponsor
Reclama ta aici
Continuă să te informezi

Destinații asemănătoare

Vacanta in Antalya – Ghid de calatorie 

Daca nu ai ajuns inca pe litoralul turcesc, vara aceasta este momentul ideal pentru o vacanta in Antalya. Aici vei gasi atat plaje linistite potrivite daca mergi cu cei mici,

Kusadasi, Turcia – Ghid de calarorie

Kusadasi este una dintre cele mai importante stațiuni din Turcia și atrage anual sute de mii de turiști! Stațiunea păstrează o atmosferă exotică, iar litoralul

AllEscort