
Leasing Auto
Atunci cand vrei sa achizitionezi un autoturism in leasing, este util sa stii ce acte ar trebui sa pregatesti din timp pentru a evita graba in ultimul moment. Leasing-ul este o forma de credit, si la fel ca pentru un imprumut bancar, multe dintre actele necesare trebuie obtinute de la contabilitate sau angajator dupa caz.
1. Acte necesare leasing pentru persoanele juridice
- Cartea de identitate al persoanei care va semna contractul
- Formular de solicitare completat, ștampilat și semnat
- Actul constitutiv al societatii
- Certificatul de înregistrare fiscală în scopuri de TVA
- CUI (Certificatul Unic de Inregistrare)
- Bilanțurile si balantele anuale pe ultimii doi ani
- Ultima balanță pe anul în curs
- Balanța conturilor 401 și 411,: soldul de la începutul anului, rulaj cumulat, rulaj curent și soldul final
- Situația altor rate de credit sau leasing aflate în sold la data ultimei balanțe
- Specimenele de semnături ale persoanelor autorizate să reprezinte societatea
2. Acte necesare leasing pentru PFA (persoane fizice autorizate)
Documente aplicantant:
- Copie CUI (Certificatul Unic de Inregistrare)
- Copie dupa autorizatia de activitate si certificatul fiscal
- Cartea de identitate al persoanei autorizate in original
In unele cazuri se poate solicita si un acord de verificare a bazei de date a Centralei Riscurilor Bancare in cate 2 exemplare atat pentru PFA cat si pentru PF.
Documente contabile:
- Copie Registrul de Incasari si Plati – anul curent
- Declaratie de venituri realizate – anul fiscal incheiat
- Dispozitie de Impunere Definitiva – ultimul an fiscal incheiat
- Declaratie de venituri estimate – anul in curs
- Decizie de impunere provizorie cu plati anticipate – anul fiscal in curs
- Situatia altor rate de credit sau leasing pana ultima luna incheiata, se vor completa cate 2 tabele atat pentru PF, cat si pentru PFA
3. Acte leasing pentru persoane fizice
- Aplicatie de finantare, acordul de consultare a bazei de date a Centralei Riscurilor Bancare: se vor completa datele aplicantului, dar si cele ale sotului, sotiei sau girantului, daca este cazul, in original.
- Copia Actului de Identitate
- Copie Fisa fiscala anului anterior, stampilata si semnata de catre angajator
- Adeverinta de salariu net pe ultimele 6 luni in original
- Copie dupa contractul individual de munca, cu numar de inregistrare la Registrul de Evidenta a Salariatilor, stampilat de catre ITM , plus orice acte aditionale la contractul individual de munca de asemenea, stampilate si semnate de catre angajator
- Copii dupa orice alte documente doveditoare de venituri suplimentare
- copie dupa cea mai recenta factura de utilitati de la adresa de domiciliu
- Specimenul de semnatura al celui care va semna contractul de leasing. Poate fi un specimen de semnătura la o banca sau orice alt act semnat in fata unui notar public
Daca exista probleme cu documentatia, compania de leasing iti va solicita, de obicei, mai multe informatii sau va respinge cererea direct.
O respingere din partea companiei de leasing este de obicei destul de finala, deci este important să ai documentele corecte gata sa le prezinti.