ghid

Nu pot sa dorm | Iata 3 reguli pentru un somn odihnitor

Nu pot sa dorm, ce am de facut?

De ce nu pot dormi noaptea, care sunt motivele?

Majoritatea dintre noi traim intr-un ritm alert, zi de zi, ritm care, cu timpul, a devenit o rutina si nu il mai constientizam cu adevarat, trecand prin toate activitatile zilnice mai mult din inertie. Si, de cele mai multe ori, in aceasta fuga continua, uitam sa ne concentram si pe obiceiurile sanatoase care ne ajuta sa ne desfasuram activitatile de zi cu zi.

Principalul obicei important de care uitam este somnul. Cu totii ne-am dori ca ziua sa aiba mai mult de 24 de ore, sa putem face toate lucrurile pe care ni le-am propus, nu? Iar din aceasta dorinta de a face cat mai mult, scurtam timpul de somn, iar asta ne afecteaza atat sanatatea fizica, cat si nivelul de productivitate.

Iata mai jos 3 reguli principale pentru un somn odihnitor care sa iti asigure toata energia de care ai nevoie in fiecare zi:

1. Minim 7 – 8 ore de somn

Minim 7 – 8 ore de somn sunt esențiale pentru a te trezi odihnit si plin de energie. 7 – 8 ore de somn, nu de stat in pat. De cele mai multe ori se intampla ca, din momentul in care te bagi in pat si pana in momentul in care adormi propriu – zis, sa treaca ceva timp. De asemenea, daca se intampla sa te trezesti in timpul noptii din diferite motive, somnul este intrerupt si este foarte posibil sa nu mai acumulezi numarul de ore minim pentru odihna.

Pentru a reusi sa acumulezi cele 7 – 8 ore de somn, este foarte important sa ai grija la a iti asigura toate conditiile necesare inainte de a te aseza in pat:

  • trage draperiile pentru a nu te deranja lumina zilei dimineata;
  • incearca sa nu consumi foarte multe lichide inainte de somn, pentru a nu crea motive de a te trezi in timpul noptii;
  • asigura-te ca in camera ai temperatura optima pentru somn.

Importanta acestor ore de somn este data de numeroase studii medicale care demonstreaza faptul ca lipsa acestor ore de somn pe termen lung scade sistemul imunitar, creste riscul de cancer si poate provoca boli psihice, precum anxietate si depresie.

2. Opreste orice consum de cafeina / cafea cu 10 ore inainte de ora de culcare

Cafeina blocheaza receptorii care transmit starea de somnolenta. Acesta este motivul pe care majoritatea persoanelor considera ca produsele pe baza de cafeina le ofera energie. Cafeina nu ofera energie, ci doar actioneaza ca o anestezie asupra receptorilor de somnolenta. Corpul nostru este in continuare obosit, doar ca noi nu simtim, deoarece ne aflam sub aceasta „anestezie”.

3. Opreste legatura cu orice tip de ecran inainte cu o ora de ora de somn 

Traim in era tehnologiei si suntem tot timpul conectati cu un telefon, tableta, laptop, dar este foarte important sa renuntam la acestea cu o ora inainte de somn. Lumina acestor ecrane afecteaza in mod semnificativ calitatea somnului

Rezultatul acestor reguli este un corp mai sanatos, un corp mai odihnit, o minte mai odihnita care, implicit, creste nivelul de productivitate, creativitate si de calitate a vietii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole
Sponsor
Sponsor
Reclama ta aici
Continuă să te informezi

Destinații asemănătoare

Vacanta in Antalya – Ghid de calatorie 

Daca nu ai ajuns inca pe litoralul turcesc, vara aceasta este momentul ideal pentru o vacanta in Antalya. Aici vei gasi atat plaje linistite potrivite daca mergi cu cei mici,

Kusadasi, Turcia – Ghid de calarorie

Kusadasi este una dintre cele mai importante stațiuni din Turcia și atrage anual sute de mii de turiști! Stațiunea păstrează o atmosferă exotică, iar litoralul

AllEscort