PFA Acte Necesare – Ce trebuie sa contina dosarul si cum infiintam un PFA?

PFA Acte nececesare

PFA Acte necesare – Pentru inceput trebuie sa stim ce inseamna acest acronim, desi, cei ce-au cautat asta cu siguranta stiu in mare despre ce este vorba, insa vom detalia si pentru cei ce sunt la inceput de drum.

In momentul in care ne gandim sa ne deschidem o afacere trebuie sa stim ca pe langa partea practica si propiu-zis afacerea, exista si partea juridica.

PFA Ce inseamna?

Ce inseamna PFA? PFA este prescurtarea de la Persoana fizica autorizata”. Aceasta forma juridica permite oricarei persoane ce detine o pregatire profesionala intr-un anumit domeniu sa lucreze pe cont propiu in parametrii legali.

PFA-ul este foarte preferat la noi in tara din mai multe considerente pe care le vom discuta in cele ce urmeaza.

Cum infiintam un PFA si acte necesare

Primul pas – cand dorim sa ne deschidem PFA este sa ne interesam in legatura cu ce trebuie sa contina dosarul pentru deschiderea unui astfel de cadru legislativ.  

Dupa adunarea si punerea la punct a tuturor actelor necesare, dosarul obtinut trebuie depus la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului. Acest dosar trebuie sa contina si mai multe copii dupa cartea de indentitate, a diplomei de studii si a atestatului professional.

Toate actele necesare, actualizate la zi se pot gasi pe site-ul ONRC.

Pasul 2 – Trebuie sa completati o serie de cereri pentru a va fi luat in considerare dosarul. PFA Acte necesare:

  • act de identitate
  • Cerere de inregistrare PFA.
  • Cererea pentru dobandirea disponibilitatii si rezervarii numelui alaturi de o serie de semnaturi.
  • Cerere tip unde aveti de ales intre doua modele tipizate, aici declarati daca desfasurati activitate economica la sediul social, secundare sau in afara acesta, in acest caz va fi nevoie de inca o cerere tip in care va asumati raspunderea pentru indeplinirea tuturor conditiilor legale de funtionare, in domeniul sanitar/veterinar si protectia mediului si a muncii.

Pasul 3 – Asigurarea disponibilitatii numelui, rezervarea lui si plata unei taxe.

Dupa ce se completeaza o cerere cu acelasi nume si se plateste taxa, dovada impreuna cu cererea sunt depuse la ghiseul pentru eliberarea de dovezi. Aceasta dovada este eliberata in maxim 3 zile lucratoare.

Pasul 4 – Obtinerea cartii funciare si rezolvarea formalitatilor cu sediul social.

Pentru a obtine cartea funciara se depune o alta cerere tip la  Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara si se achita o taxa. Fiecare forma juridica, fie ea si PFA trebuie sa aiba un sediu fizic.

In acest caz, cel ce doreste sa-si deschida un PFA trebuie sa aduca actele de propietate sau de inchiriere al unui spatiu pentru a-si intregistra activitatea acolo.

In cazul in care spatiul este un apartament sau face parte dintr-un bloc este necesara si o cerere ce contine toate semnaturile vecinilor directi in care isi dau acordul sa va desfasurati activitatea in respectiva locatie.

Pasul 5 – Obtinerea stampilei dupa depunerea tuturor actelor si cererilor.

Dupa ce se inregistreaza PFA-ul iti poti realiza stampila. Stampila se poate realiza la orice chiosc, este necesar doar sa aveti documentele PFA-ului la dvs. (Pretul variaza intre 50 si 100 lei)

Pasul 6 – Contractul cu ANAF

Dupa crearea PFA-ului este necesara inregistrarea lui la registrul comertului. Odata inregistrat PFA-ul la ANAF, puteti obtine tot ce tine de facturare.

Din acest punct va ramane doar sa intocmiti facturi pentru clienti.

PFA sau SRL? De ce este preferat PFA-ul?

PFA-ul este o forma administrativa mult mai usor de intretinut, contabilitatea este mai simpla. Gestionarea banilor este mult mai usoara si mai simpla iar flexibilitatea este si ea una mult mai mare fata de celelalte forme juridice.  Pe scurt in cazul PFA-ului sunt mult mai putine batai de cap.

21 Shares:
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea, de asemenea, ca