Strategii de marketing – Cum alegi strategia de marketing pentru afacerea ta?

Strategii de Marketing
Strategii de Marketing

Strategii de marketing | Strategia de marketing reprezinta un instrument indispensabil atunci cand facem referire la planul de afaceri general. A creste un business, a alege o nisa profitabila si a mari vizibilitatea companiei pe piata nu reprezinta elemente usor de implementat in ceea ce priveste dezvoltarea unei afaceri.

O campanie de marketing pentru afacerea ta trebuie sa prezinte o directie exacta, astfel incat sa iti aduca rezultatele dorite.

Mai jos iti prezentam cateva sfaturi in ceea ce priveste alegerea unei strategii de marketing care sa iti ofere siguranta:

1. Realizeaza o analiza a pietei si a competitiei

Este indispensabil ca orice strategie de marketing sa se realizeze pe baza unui studiu de piata efectuat in prealabil. Procesul de promovare este un proces bazat pe analiza si planificare, ceea ce inseamna ca trebuie sa stii foarte bine unde te pozitionezi pe piata si sa determini care este cel mai potrivit instrument de promovare tinand cont de profilul tau de client ideal.

Mai mult decat atat, este foarte important sa fii atent la activitatea competitorilor directi ssi indirecti, a le observa strategiile, punctele forte si punctele slabe si pozitionarea lor ca brand pe piata. Acestea te vor ajuta sa iti alegi strategia potrivita afacerii tale.

2. Stabileste obiectivele pe care doresti sa le atingi cu ajutorul strategiei de marketing

O campanie de marketing pentru afacerea ta presupune o adaptare constanta a produselor  sau a serviciilor pe care le oferi la cerintele publicului tinta. Acest lucru presupune ca trebuie sa fi intotdeauna la curent cu noutatile, dar sa stii foarte bine si ceea ce iti doresti sa obtii.

In acest sens, recomandarea este sa iti stabilesti o serie de obiective de business cat mai specifice, cat mai realiste, cat mai usor de masurat si in perfecta concordanta cu misiunea principala a companiei tale.

3. Incearca sa determini nevoile publicului tau tinta

Cea mai buna modalitate de a ajunge la publicul tau tinta este aceea de a ii cunoaste nevoile si de a ii putea oferi solutii pentru satisfacerea acestora. Asta inseamna ca trebuie sa ai un Buyer Persona definit corect.

Analizeaza cu atentie clientii actuali pentru a putea identifica tipare de comportament, varsta, locatie, sex sau venituri.

Incearca sa folosesti toate datele pe care le obtii pentru a crea unul sau mai multe avatare de client in concordanta cu profilul afacerii tale. Acest lucru te va ajuta sa stii exact care este directia spre care se indreapta strategia ta de marketing.

4. Alege canalele de promovare in concordanta cu profilul afacerii tale

In ceea ce priveste stabilirea unei strategii de marketing care sa se potriveasca profilului afacerii tale, trebuie sa ti cont de canalele de promovare disponibile si sa conturezi un plan de actiune pentru fiecare in parte.

Spre exemplu, daca afacerea ta este reprezentata de un magazin online, nu ai motive sa te concentrezi pe promovarea offline.

Totul depinde de tipul de afacere pe care il desfasori, de profilul de client si de obbiectivele pe care le-ai stabilit.

O strategie de marketing este un plan de actiune care te poate ajuta in cresterea si dezvoltarea afacerii tale. Pentru a iti putea atinge obiectivele companiei este foarte important sa te concentrezi pe alegerea unei metode de promovare care sa eficientizeze procesul de comunicare cu clientii, astfel incat sa poata fi transmis in cel mai atractiv mod.

Tu ti-ai stabilit strategia de marketing?

0 Shares:
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea, de asemenea, ca