ghid

Stres, diabet, palpitatii, hipertensiune | Ce mancam pentru o inima sanatoasa

O dieta sanatoasa te poate ajuta sa reduci riscul de a dezvolta boli coronariene si sa scazi in greutate, reducand riscul de diabet si hipertensiune arteriala.

De asemenea, te poate ajuta sa reduci nivelul colesterolului reducand astfel si riscul aparitiei unor tipuri de cancer.

Chiar daca ai deja o afectiune cardiaca, o dieta sanatoasa poate aduce beneficii inimii.

Traim vremuri foarte stresante, iar oamenii tind sa apeleze la mancare ca un mod de a face fata stresului sau altor emotii. Acest lucru este obisnuit, dar atunci cand te simti coplesit, este si mai important sa iti alimentezi corpul si mintea cu alimente nutritive. Aceasta nu este intotdeauna cea mai usoara sau cea mai atractiva optiune, dar te va face sa te simti mult mai bine pe termen lung.

O dieta echilibrata

Toata lumea ar trebui sa vizeze o dieta bine echilibrata. Este posibil ca dietele drastic si fade sa nu ofere echilibrul nutrientilor de care ai nevoie.

Cel mai bun mod de a intelege o dieta sanatoasa este sa te gandesti la grupele de alimente.

Incearca sa mananci:

  • multe fructe si legume
  • alimente cu amidon, cum ar fi paine, orez, cartofi si paste.( Alege soiuri integrale ori de cate ori este posibil).
  • carne, peste, oua, fasole si alte surse non-lactate de protein.
  • lapte si produse lactate mai putine.
  • doar o cantitate mica de alimente si bauturi bogate in grasimi si / sau zahar.

Alege optiuni cu continut scazut de grasimi, sare si zahar ori de cate ori poti.

Fructe si legume

O dieta bine echilibrata ar trebui sa includa cel putin 5 portii de fructe si legume pe zi. Incearca sa variezi tipurile de fructe si legume pe care le consumi.

Pot fi proaspete, congelate, uscate sau conservate. Sucul de fructe, leguminoasele si fasolea pur neindulcite sunt considerate ca o portie, dar ele alcatuiesc maximum unul din cele cinci pe zi, oricat de mult mananci intr-o singura zi.

O portie este de aproximativ o mana (80g)

Grasimi

Pentru a iti ingriji sanatatea inimii, este important sa te asiguri ca alegi tipul potrivit de grasimi.

Deci, pentru a iti mentine inima sanatoasa:

  • Inlocuieste grasimile saturate cu cantitati mici de grasimi mono si polinesaturate
  • Redu alimentele care contin grasimi trans.

De asemenea, este important sa ne amintim ca toate grasimile si uleiurile sunt bogate in calorii, astfel incat chiar si grasimile nesaturate ar trebui utilizate numai in cantitati mici.

Grasime saturata

Prea multe grasimi saturate pot creste cantitatea de colesterol din sange, ceea ce poate creste riscul de a dezvolta boli coronariene.

Grasimi nesaturate

Grasimile nesaturate, care pot fi grasimi monoinsaturate (de exemplu, ulei de masline, ulei de rapita, migdale, caju nesarat si avocado) sau grasimi polinesaturate (inclusiv ulei de floarea-soarelui si ulei vegetal, nuci, seminte de floarea-soarelui si peste gras) sunt o alegere mai sanatoasa.

Grasimile trans

Un alt tip de grasimi, cunoscute sub numele de grasimi trans, poate creste si cantitatea de colesterol din sange. Acestea includ:

  • Produse la cuptor, cum ar fi prajituri, biscuiti si placinte.
  • Popcorn la microunde.
  • Pizza congelata.
  • Mancaruri prajite, inclusiv cartofi prajiti, gogosi si fast food.

Sare

Consumul de sare prea mare poate creste riscul de a dezvolta tensiune arteriala crescuta. Avand tensiune arteriala crescuta creste riscul de a dezvolta boli coronariene.

Alcool

Daca bei alcool, este important sa respecti recomandarile specialistilor, indiferent daca consumi in fiecare zi, o data sau de doua ori pe saptamana sau doar ocazional.

Pentru o inima sanatoasa, alimentatia este foarte importanta. Nu este absolut necesar sa inlaturi total mancarurile care iti plac, dar este bine sa consumi totul in moderatie. Sportul este de asemenea foarte important pentru buna functionare a inimii tale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole
Sponsor
Sponsor
Reclama ta aici
Continuă să te informezi

Destinații asemănătoare

Vacanta in Antalya – Ghid de calatorie 

Daca nu ai ajuns inca pe litoralul turcesc, vara aceasta este momentul ideal pentru o vacanta in Antalya. Aici vei gasi atat plaje linistite potrivite daca mergi cu cei mici,

Kusadasi, Turcia – Ghid de calarorie

Kusadasi este una dintre cele mai importante stațiuni din Turcia și atrage anual sute de mii de turiști! Stațiunea păstrează o atmosferă exotică, iar litoralul

AllEscort