ghid

Tehnici de relaxare | Cum facem fata stresului zilnic? 8 sfaturi utile

Tehnici de relaxare

Tehnici de relaxare | In prezent, traim intr-un ritm alert si plin de schimbari care se intampla intr-un mod extrem de rapid. Atunci cand stresul te copleseste si simti ca nu ai capacitatea de a face fata sarcinilor, efectele se pot resimti asupra mintii si a corpului.

Stresul reprezinta o afectiune sau un sentiment trait atunci cand percepi ca sarcinile pe care le ai de indeplinit depasesc resursele personale si sociale pe care le poti mobiliza. Mai exact, stresul apare atunci cand simti ca nu mai detii controlul a ceea ce se intampla in jurul tau.

Cum sa elimini stresul si sa te poti bucura cu adevarat de ceea ce faci? Iata mai jos 8 tehnici de relaxare care te pot ajuta sa scapi de aceasta stare si sa iti poti duce cu succes activitatile la bun sfarsit:

1. Tehnica 3 – 2 – 1, hai!

De cele mai multe ori ai tendinta ca, atunci cand stii ca ai foarte multe lucruri de facut, sa procrastinezi. Tehnica 3 – 2 – 1, hai! este o tehnica care te poate ajuta foarte mult in acest sens. Poate ca pare straniu la inceput sa vorbesti cu tine, dar acest proces are un efect absolut incredibil asupra ta, asupra creierului tau, reusind sa te automotivezi.

Atunci cand vezi ca lista ta de sarcini este plina, iar tu nu reusesti sa te mobilizezi pentru a te apuca de treaba, respira adanc si spunecu voce tare: 3 – 2 – 1, hai! Trebuie sa te gandesti tot timpul la faptul ca, cu cat amani mai mult sa incepi sa rezolvi sarcinile, cu atat iti va fi mai greu sa le termini la timp pe toate.

2. Scrie in fiecare dimineata trei task-uri importante din ziua respectiva, pe care trebuie neaparat sa le realizezi

Evident, sub cele trei task-uri importante, pot exista si altele care pot fi rezolvate in ziua respectiva. Important este sa ai in vedere acele trei task-uri mari care nu suporta amanare. Daca le vei scrie in fiecare dimineata, toata ziua vei fi focusat pe acelea si le vei rezolva. Daca iti va mai ramane timp, le vei rezolva si pe celelalte. Dar vei fi linistit cu faptul ca ce era urgent, ai rezolvat.

3. Nu te baza pe memoria ta! Scrie tot ceea ce ai de facut.

Ramanem tot la partea de scris si venim cu urmatorul sfat: oricat de buna este memoria ta, nu te baza pe asta si noteaza tot ceea ce ai de facut in ziua respectiva. Chiar daca ai o memorie foarte buna, notand tot ceea ce ai de facut, elimini un factor de stres si creierul tau se poate concentra pe alte lucruri mult mai importante, pe gasirea de solutii despre cum poti rezolva sarcinile respective, de exemplu. Si, mai mult decat atat, e atat de satisfacator atunci cand incepi sa tai sarcini de pe lista!

4. Verifica-ti casuta de e-mail la ore specifice

Seteaza-ti anumite ore in zi in care sa iti verifici mesajele sau mail-urile. Daca de fiecare data cand iti apare notificare ca ai primit un mail sau ai primit un mesaj si ai tendinta de a raspunde imediat la acestea, te vei intrerupe constant din ceea ce ai de facut si focusul tau dispare.

5. Regula de 2 minute

Regula de 2 minute se refera la faptul ca, atunci cand stii ca ceva ce ai de facut dureaza doua minute, il faci pe loc, exact in acel moment. Nu il amana, pentru ca exista sansa sa il amani la nesfarsit si, atunci cand iti vei amiti de el, sa fie prea tarziu sau persoana care ti-a cerut acel lucru sa fie nevoita sa iti mai ceara inca o data, lucru care nu este deloc profesional.

6. Incepe ziua cu una din extreme

Acest fapt se refera la faptul ca iti poti incepe ziua fie cu cea mai grea sarcina de pe lista, cea care te solicita cel mai mult si are nevoie de cel mai mult timp, astfel incat dupa aceea sa te relaxezi si sa rezolvi urmatoarele task-uri linistit, stiind ca ce a fost mai greu a trecut, fie incepi ziua intr-un mod relaxat, fara sa te agiti foarte mult de la prima ora a zilei, cu task-ul cel mai usor si, vazand ca deja ai taiat ceva de pe lista, esti mai relaxat in rezolvarea urmatoarelor task-uri si te poti concentra mai bine pe rezolvarea acestora.

7. Lucreaza, pe cat posibil, la lumina naturala

Este foarte important ca, atunci cand lucrezi, sa lucrezi pe lumina naturala. Lumina artificiala te va obosi foarte tare, atat fizic, cat si psihic, si nu vei mai avea toata concentrarea de care ai nevoie atunci cand ai de rezolvat o sarcina.

8. Invata sa spui „nu”

E important sa nu te aglomerezi cu task-uri inutile sau cu cele care pot suporta amanare. Invata sa spui „nu” atunci cand se poate. Daca nu este un lucru important, daca cineva iti cere ajutorul cu ceva si tu inca nu ti-ai terminat treaba, daca consideri ca acel lucru poate fi facut si in alta zi, spune „nu”. Astfel, nu iti vei supraaglomera ziua si vei elimina stresul din rutina ta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole
Sponsor
Sponsor
Reclama ta aici
Continuă să te informezi

Destinații asemănătoare

Vacanta in Antalya – Ghid de calatorie 

Daca nu ai ajuns inca pe litoralul turcesc, vara aceasta este momentul ideal pentru o vacanta in Antalya. Aici vei gasi atat plaje linistite potrivite daca mergi cu cei mici,

Kusadasi, Turcia – Ghid de calarorie

Kusadasi este una dintre cele mai importante stațiuni din Turcia și atrage anual sute de mii de turiști! Stațiunea păstrează o atmosferă exotică, iar litoralul

AllEscort