Ultima parte a călătoriei noastre în Bali, am petrecut-o în Uluwatu, unde timp de 6 zile am stat numai la plajă și ne-am relaxat. Pentru itinerariul din Sidemen și cel din Ubud, vă invit să accesați link-urile. Acolo am scris mai multe detalii despre organizarea vacanței și obiectivele turistice din acele zone.

Recunosc că nu am vrut inițial să facem o oprire și în zona de sud a insulei, pentru că nu seamănă deloc cu Bali-ul văzut de noi până în acel moment. Este o zonă mult mai turistică, mai comercială, iar vibe-ul de care ne-am atașat anterior, aici nu prea se simte.

Dar mi-am dat seama că avem nevoie și de puțină relaxare după două săptămâni atât de pline. La final, a fost cea mai bună decizie să lăsăm plaja pe ultimele zile pentru că am putut suporta mai ușor cele 15 ore cu avionul înapoi până acasă.

Unde am stat în Uluwatu?

Am ales să stăm puțin mai departe de zonele foarte, foarte populare și am găsit acest complex micuț și intim de vile, cu piscină comună, Uluwatu Lumpung Cottages.

Vila a fost mai mică decât cea din Ubud, iar micul dejun îl serveam în zona comună cu ceilalți turiști, dar atmosfera a fost mai apropiată. În plus, proprietarul de aici este foarte prietenos, mereu este în zonă, dornic să afle dacă toată lumea este bine.

El ne-a recomandat un warung extrem de gustos, cu prețuri foarte bune și porții imense. Recunosc, a fost singurul loc unde am mâncat din Uluwatu, pentru că mâncarea a fost mult prea bună; deci este un local pe care și eu îl recomand, Warung Local.

Activitățile noastre

Recunoaștem că în Uluwatu am intrat în acel island vibe și am vizitat destul de multe plaje. Ce am vizitat noi au fost următoarele:

Plaja Padang Padang

Este faimoasa plajă care apare în filmul Eat, Pray, Love. Fiind așa de cunoscută, și taxa de intrare este puțin mai mare. Mi-a plăcut mult drumul până la plajă, fiind printre stânci, cu atenționări de maimuțe. Plaja este micuță, cu o zonă de restaurante și câțiva vânzători ambulanți. Noi am ajuns în jurul după-amiezii, dar am găsit loc să ne așezăm și să stăm vreo două ore.

Plaja Uluwatu

Sincer, este singura plajă care nu mi-a plăcut deloc. Drumul până la ea e printre restaurantele cocoțate pe stânci, unde miroase destul de urât și se construiește încontinuu. Plaja pare puțin idilică, printre alte stânci imense, acoperite de verdeață, foarte intimă. Însă atunci când este flux, apa ajunge destul de sus.

Plaja Balangan

Nu știu dacă pe această plajă așa este mereu, însă noi când am ajuns, nu prea era nimeni. Erau numai surferi care se bucurau de valurile imense și doar câțiva turiști care erau în trecere. Nici noi nu am stat mult pentru că fluxul a venit peste noi la propriu și ne-a înecat locul de plajă. În schimb, am urcat pe dealul alăturat pentru a o vedea de sus și ce priveliște minunată am surprins!

Plaja Melasti

Deși am tot citit că Bali nu ar fi destinație de plajă și că plajele sunt mai mult cu nisip vulcanic, plaja Melasti mi-a schimbat total așteptările. Am prins o apă de un turcoaz perfect, nisipul avea o tentă mai deschisă la culoare și nu erau valuri deloc datorită unei bariere de pietre din apă. Vă recomand să urmăriți când este fluxul pentru că atunci plaja este perfectă; la reflux se retrage foarte mult.

Drumul până la plajă este și mai spectaculos pentru că oferă o panoramă completă asupra plajei.

Plaja Dreamland

O altă plajă care ne-a plăcut foarte mult și care a dat puțin peste cap ideea că Bali nu e destinație de plajă. Aceasta fiind și foarte aproape de cazare, am ajuns de cele mai multe ori la ea cu scuterul.

Apusul este fabulos; văzut atât de pe plajă, cât și de pe dealul alăturat. Ne-a plăcut mult atmosfera de aici: erau mulți turiști din Indonezia foarte curioși de europeni și prietenoși, plaja este foarte lungă și lată, nu este deloc aglomerat.

Pe lângă statul la plajă, am făcut și alte trei activități mai active, specifice nouă.

Statuia Garuda Wisnu

Este cea mai înaltă statuie a Indoneziei care a fost inaugurată în 2018. Statuia se află într-un imens parc foarte frumos amenajat unde este și o grădină de vară cu diferite reprezentații. Nu mi s-a părut a fi un loc must see, dar dacă aveți 2-3 ore și nu știți ce să faceți cu ele, merită; este un loc interesant și bine prezentat. Statuia oricum se vede cam de peste tot din Uluwatu și Jimbaran, având 122 m înălțime.

Templul Uluwatu și dansul Kecak

Templul din Uluwatu a fost printre cele mai frumoase temple văzute de pe insulă. Mi-a plăcut foarte mult cum este poziționat, că este foarte mare, iar apusul văzut de acolo este spectaculos. Bineînțeles că este și cel mai cunoscut, iar toată lumea vine în jurul orei apusului.

Un lucru foarte important: aici sunt foarte multe maimuțe libere și nu sunt ca cele din Ubud, ci sunt mult mai sălbatice și puțin cam rele. Să aveți mare grijă de ochelarii de soare, șepcile, pălăriile, telefoanele și ochelarii de vedere! Ele stau pe pereții templului și pândesc ca să fure lucruri; imediat cum le fură, le distrug. Sau dacă le țineți lejer în mână pe lângă corp, ele vor trece și vi le vor smulge și le distrug. Nici nu aveți voie să vă apropiați de ele și să le înfruntați.

Dansul Kecak a fost cireașa de pe tort de la acest templu. Sunt două momente când îl puteți urmări, ori fix la apus, ori seara. Vă recomand să vă luați biletele online ca să vă alegeți ora la care doriți să ajungeți, sau poate aveți noroc la fața locului și veți mai găsi bilete. Noi am fost la cel de seara și a fost vremea puțin mai suportabilă. Mie mi-a plăcut foarte mult dansul și povestea din spate, m-a transpus direct în lumea lor.

Excursie pe Nusa Penida

Excursia a durat o zi întreagă și am luat-o online de pe platforma GetYourGuide. Am plecat dimineața la 6 de la cazare, am ajuns în portul din Sanur în jurul orei 8, iar apoi a urmat drumul cu barca până pe insulă. Înapoi la cazare am ajuns în jurul orei 10 seara.

Totul a fost inclus în prețul excursiei, însemnând șoferul din Bali toată ziua, șoferul de pe Nusa Penida, biletele dus-întors la barcă, doar ce am consumat pe insulă nu a fost inclus.

Drumul dus-întors cu barca a fost destul de ok, m-am bucurat mai tare când s-a terminat. Drumurile pe Nusa Penida sunt foarte rele, foarte înguste și durează foarte mult de la un obiectiv la altul. Am vizitat următoarele obiective:

• Angel’s Billabong
  • Broken Beach
  • Kelingking Beach
  • Crystal Bay Beach

În sine, aceste locuri sunt foarte frumoase, în special plaja Kelingking care seamănă cu un dinozaur și care are un traseu destul de dificil până jos.

Ce nu mi-a plăcut și poate reușiți să evitați acest lucru: pentru noi ziua asta a fost cea mai obositoare din cele 21 de zile din Bali; din cauza traficului infernal din Jimbaran și Sanur, am făcut 2 ore dus și 2 ore întors până la cazare; pe Nusa Penida șoferul a condus puțin haotic; toate obiectivele sunt pline de turiști pentru că aleg fix același itinerariu la aceleași ore.

A doua oară aș face diferit; poate o noapte de cazare pe Nusa Penida și dimineața devreme să fim printre primii la plajele respective, sau chiar două nopți de cazare. Cred că se văd cu alți ochi aceste locuri când sunt mai libere și nu sunt doar 30-45 de minute disponibile.

Cu acest articol, se încheie seria din Bali, un loc care ne-a rămas adânc întipărit în suflet, fiind primul din Asia de Sud-Est vizitat de noi. Cu siguranță vom reveni, deja avem locuri restante pe care vrem să le vedem, ca de exemplu templul Tanah-Lot.

Sper să vă fi inspirat măcar puțin cu aceste idei și să ajungeți și voi aici. Mă puteți găsi pe instagram pentru mai multe poze și detalii din aventurile noastre.