Dacă ar fi să mă întorc mereu și mereu într-un loc din Africa, acela ar fi cu siguranță Zanzibar, în satul Paje. Plajele din acest mic sat sunt imposibil de uitat odată ce ai pășit pe nisipul fin și exagerat de alb și ai privit soarele strălucitor care se oglindește în apa oceanului indian.

Paje Beach Zanzibar

Îmi este dificil să-mi exprim bucuria și liniștea pe care le-am simțit în perioada petrecută acolo. Zilele au trecut fără să le simt, iar serile au fost învăluite de muzica live. Am ajuns să stabilesc un record de somn profund, peste 5 ore, din cele 9 ore de somn :). În țară reușesc o oră de somn profund, deci mă înțelegeți de ce spun că acesta este locul din Africa unde îmi doresc să mă întorc.

Ce îți poți dori mai mult în vacanță decât soare, nisip, ocean, mâncare, plimbare și somn odihnitor? Această vacanță Do It Yourself a fost doar între fete, trei fete și o insulă.

Paje Beach

Bilete de avion

Biletele de avion le-am luat direct de pe Qatar Airways, cu plecare din Budapesta, iar prețul acestora a fost de 515 euro de persoană, după ce am aplicat reducerea primită în contul de Privilege Club. Pentru că folosesc frecvent serviciile Qatar Airways, am intrat în Clubul Privilege unde adun Mile, iar acestea pot fi folosite pentru diverse servicii. Fiecare zbor îmi oferă un număr de Mile.

Biletele le-am achiziționat cu doar 6 săptămâni înainte de plecare, dar am fost flexibile în alegerea perioadei. Am fost atente să evităm luna noiembrie, când sunt multe averse de ploi și în timpul zilei, dar și luna decembrie, când turiștii inundă insula și plajele.

Prefer serviciile acestei companii deoarece în călătoriile mele spre Africa sau Asia zborul este împărțit în aproximativ două părți egale, astfel nu ajung la destinație amortită. Dacă ești iubitor de mâncare asiatică, atunci este obligatoriu din aplicație să-ți setezi meniul pe care dorești să-l primești. Eu în general îmi aleg Asian Vegetarian Meal. Pentru primele doua zboruri mi-am ales Asian Vegetarian Meal si Vegetarian Jain Meal, mancare indiana vegetariana.

Mașina am lăsat-o în Budapesta, în parcarea aeroportului, iar pentru 11 nopți am plătit 160 lei. Rezervarea se face online. Nu este necesar transferul deoarece parcarea este adiacentă terminalului de plecare, iar distanța de la parcare până la terminal se parcurge în doar 5 minute, pe jos. Din Budapesta luăm întotdeauna zboruri cu plecare după ora 16, astfel că nu avem nevoie de cazare. Între varianta de a zbura din Budapesta sau din București, am ales plecarea din Budapesta de pe Aeroportul Internațional Liszt Ferenc. Aeroportul este mare și aerisit, cu oameni drăguți, și vă încurajez să folosiți serviciile acestui aeroport.

Aeroportul international Hamad din Doha este al patrulea ca dimensiune din lume, avand multe opțiuni pentru petrecerea timpului liber, așa că nu ezitați să vă alocați câteva ore pentru a explora acest aeroport. Pentru aeroportul international Hamad, vă recomand să vă descărcați aplicația HIA Qatar. În cazul în care preferați să vă odihniți, există zone dedicate pentru liniște. Vă încurajez să vizitați grădina verde unde găsiti zone dedicate pentru a vă relaxa.

Viza

Cetatenii românii nu au nevoie de viză în Zanzibar, acesta fiind un beneficiu rămas în urma relațiilor noastre din perioada comunistă.

Transferul

L-am organizat prin intermediul hotelului și am plătit 40$ pentru 50 km parcurși în 75 de minute. Șoferul a fost profesionist și ne-a oferit detalii despre insulă. Alte opțiuni de transfer le găsiți pe GetYourGuide sau pe TripAdvisor. Prețurile pot fi negociate cu șoferii contactați prin WhatsApp.

Cazarea

Zanzibar 2024 vine cu experiențe pentru toate bugetele. De la resorturi de lux situate pe coasta vestică, la vile cu bugete medii situate pe coasta de est, la cazări simple pentru backpackeri oriunde pe insula.

Am ales să împărțim vacanța noastră în două, în primele 5 zile am stat în zona Paje, iar următoarele zile în Nungwi.

Alegeți cu atenție opțiunile de cazare și informați-vă pe toate canalele cu privire la experiențele altor turiști care au vizitat locația în ultimele luni. Cazarea în Africa poate fi costisitoare, și este esențial să acordați atenție mai multor aspecte. De exemplu, asigurați-vă că camerele au ferestre cu geam, nu doar plase de insecte. Verificați să fie saltele curate, deoarece există cazuri raportate de infestări cu plosnițe de pat, bed bugs, în cazări mai accesibile. Nu uitați să verificați și prezența aerului condiționat, atât de necesar când temperaturile pot ajunge până la 34 de grade Celsius.

Nisip alb si apa turcoise

Amanda Beach Hotel, situată pe plaja din Paje, este un hotel de vis pe malul oceanului, la doar 100€ camera dublă, cu mic dejun inclus în preț. Zanzi Resort este la doar 15 km de Stone Town. Dacă îți dorești o experiență unică, cu ponton ca în Maldive, aici o să găsești. O noapte de cazare, în plin sezon, începe de la 700€ camera dublă cu mic dejun și cină incluse. My Blue Hotel, situat în apropierea satului Nungwi, are o grădină tropicală superbă. Acest hotel oferă camere duble începând de la 200€ cu mic dejun inclus.

Activități

Natura a strălucit în toată splendoarea ei în timpul călătoriei noastre spre hotel, dar pentru una dintre prietenele mele, primul contact cu insula a fost copleșitor. Fiind prima ei vizită în Africa, a fost șocată să vadă miile de pet-uri de plastic de-a lungul drumului și lângă case, drumurile pline de gropi și sărăcia din jur. Majoritatea caselor erau asemănătoare cu cele din imagini.

În primele două zile ne-am dorit să ne bucurăm de soare, ocean, nisip și mâncare. Am făcut plimbări lungi pe plajă și am mâncat fructe de mare la restaurantele din apropiere.

Ne-am decis să facem excursii de o zi, dar nu zilnic. Am avut o zi dedicată transferului către zona de nord, unde am ales să petrecem cea de-a doua parte a vacanței, și astfel am avut ocazia să vedem și alte zone ale insulei. Am ales excursiile organizate de un român. Această vacanță nu a fost pregătită cu luni înainte, deci nu am avut timp să căutăm ghizii recomandați de alți turiști.

Jozani Forest + The Rock + Apus la Michamvi

Pentru această experiență am plătit 50$ de persoană. Puteți consulta alte oferte și aici. În acest tur am avut incluse transferurile, ghizii și intrările. Vă recomand să vă organizați din timp și să negociați excursiile de acasă, din România.

Dimineața am fost preluați devreme de către șofer și ne-am îndreptat către minunata pădure Jozani Forest, unde ne-am plimbat printre maimuțele cu gât alb și maimuțele colobus roșu, o specie rară care se găsește doar în Zanzibar. Turul a fost ghidat de un vorbitor de limbă engleză care ne-a oferit informații interesante despre istorie și speciile care trăiesc în acest parc național. După am vizitat pădurea tropicală și pădurea de mangrove.

Partea a doua a excursiei a fost preferata mea, deoarece am ajuns la faimosul restaurant The Rock. Atunci când cauți poze pe Google cu Zanzibar, prima poză este de la The Rock Restaurant. Este cu adevărat un loc superb și merită vizitat pentru experiența unică și peisajele uimitoare. Nu am avut nevoie de rezervare pentru un fresh și un desert, dar pentru prânz este necesar să vă faceți rezervare. După aceea, ne-am întors pe plajă și ne-am făcut poze instagramabile cu restaurantul în spatele nostru.

The Rock Restaurant

Seara am petrecut-o pe plaja Michamvi, privind apusul unic, înconjurați de dans și muzică live, alături de un foc de tabără.

Stone Town și Prison Island

Și pentru această experiență am plătit tot 50$. Plecarea a fost la ora 9 dimineața, după ce am savurat micul dejun.

Pe drum, ne-am bucurat să vedem copilașii care mergeau la școală, micile piețe de pe marginea șoselei și am privit diversele aspecte ale vieții cotidiene.

Am avut parte de un ghid extraordinar care ne-a plimbat pe străduțele orașului și ne-a povestit istoria acestuia și a Zanzibarului. Ne-a vorbit despre cultura Swahili, arhitectură și religie. Am vizitat Darajani market, Piața de sclavi, Centrul vechi al orașului, Casa lui Freddie Mercury, am mâncat la un restaurant și am avut timp dedicat pentru cumpărături.

După aceea, ne-am urcat într-o barcă și am plecat să vizităm Prison Island. Acolo am avut ocazia să vizităm centrul de conservare al țestoaselor Aldabra. Spre seară, ne-am întors în port și am explorat Piața de Noapte.

Insula oferă numeroase opțiuni pentru a petrece timpul. Dacă sunteți pasionat de viața marină, puteți merge într-o excursie, de jumătate de zi, pentru a face snorkeling în jurul insulei Mnemba. O altă excursie frumoasă este cea în care vedeti delfinii și, ulterior, faceți snorkeling. În această excursie este inclusă și plimbarea cu barca cu vele.

În ultimii ani, sunt tot mai multe agenții care oferă safari de o zi pe continent, iar prețul este între 300€ și 350€ de persoană. În cadrul acestui safari, puteți vedea animale sălbatice precum girafele, elefanții, zebrele și leii în habitatul lor natural. Eu nu am fost în această excursie deoarece insectele mă înțeapă foarte repede și nu m-am simțit confortabil, dar familia mea a experimentat această excursie fără incidente.

Malaria

Riscul de a face malarie pe insulă este foarte mic, motiv pentru care eu nu mi-aș face griji, dacă se respectă unele principii de bază. Nu mergeți în vacanță fără repelent cu substanța activă DEET 50% și, bineînțeles, să-l aplicați frecvent. Acest repelent să-l aveți mereu în geantă. Vizitați insula după ce sezonul ploios a trecut. Folosiți îmbrăcăminte cu mânecă lungă și pantaloni lungi la apus. În cameră să aveți mereu un aparat antițânțari. Eu nu m-am simțit nesigură în perioada petrecută acolo.

Folositoare în vacanță

Mereu în destinațiile mele, folosesc un eSIM achiziționat prin aplicația Airalo. Astfel nu am un stres atunci când ajung într-o destinație nouă. Dacă utilizați codul OANA3777 la descărcarea aplicației, mă ajutați și pe mine să primesc 3 euro.

Dacă dorești să citești o carte, dar nu mai ai loc în bagaj, îți recomand să descarci aplicația Voxa, unde vei găsi o mulțime de cărți, inclusiv titluri în limba engleză. Dacă descarci aplicația folosind link-ul de aici, mă ajutați și pe mine să primesc o lună gratis.

Buget

Suma totală a fost de 1300€ în care am inclus 9 nopți de cazare, transferuri, excursii, masă, transport până în Budapesta, parcare aeroport, vignetă, internet și cadouri pentru familie și prieteni.

Pentru orice alte informații necesare pentru o vacanță de vis, vă rog să nu ezitați să mă contactați.